Samra Alebić je s 18 godina odbacila brojne kritike i izdala prvu knjigu

studentica novinarstva

“Bila sam jako mlada kada sam izdala knjigu, bilo je i kritičara koji su savjetovali da ju ostavim da ‘odstoji’ još koju godinu, ali nisam htjela”, govori za Treći.ba Samra Alebić, svestrana 20-godišnja studentica prve godine novinarstva na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru podrijetlom iz Konjica, aludirajući na prepreke s kojima se susretala na početku svoje karijere.

Prvu knjigu počela je pisati s 16 godina. Polako ju je razvijala, nije žurila, a nije ni mogla s obzirom na to da je imala sporedne obaveze i naposljetku objavila ju je dva dana prije svog osamnaestog rođendana, u srpnju 2017. godine.

“Vjerujem da svako od nas u sebi krije neki talent. Nekome taj talent bude izraženiji kada odraste, a netko čitav život traga za njim. Ne znam još uvijek je li pisanje moj životni poziv, ali zasigurno nastavljam pisati”, naglašava Samra koja sljedeće godine planira izdati drugu knjigu, koja će za razliku od prvijenca "Gdje smo otišli sutra djevojčice" koji je sadržavao prozu i poeziju, imati samo poeziju. Knjiga je nastajala dvije godine off-on. Rađeno je dosta korekcija, neke su ostale kakve su prvobitno napisane, ali naravno, uz pomoć lektora i recenzije.

Nakon promocije prve knjige odaziv publike publike bio je iznad očekivanja i mlada Konjičanka dobila je mnogo poruka podrške. Mjesecima poslije ljudi su joj pisali i davali feedback, komentare, kritike i pohvale. Knjiga je dobro prihvaćena, s obzirom na to da autorica boravi u malom gradu gdje ljudi minimalno vremena izdvajaju na kulturno obrazovanje, a uspjeh potvrđuju i brojke odnosno činjenica da je prodano 210  primjeraka dok trenutni paket od 40 knjiga čeka neku novu promociju koja će se dogoditi nakon novonastale pandemijske situacije.

A svoju novu, drugu knjigu, na kojoj trenutno radi, Samra opisuje kao kombinaciju proze i poezije. U njoj priče, kao i poeme, imaju slične teme. Većinom su to teme o društvu, o ljubavi, opisne poeme i one, kako ih je sama nazvala "momentum", jer su joj se događale u trenutku. U međuvremenu autoričino pisanje je dosta sazrijelo, sada se bavi ozbiljnijim štivima te prati mnoge BiH pjesnike kao i one iz regije.

Kada govori o budućnosti, naglašava kako premda studira novinarstvo, književnost i novinarstvo ne može povezati, jer ih ne doživljava na isti način. Pisanje je ipak njena najveća strast kojom ispunjava potrebu da se nečemu posveti sto posto i uljepša svakodnevicu onima koji čitaju njezina djela. Za nju, pisanje je opuštanje i kako je već navela, strast, a novinarstvo ipak struka. Tu se forsira da sazna više, jer ono puno ipak nije dovoljno, da ide dublje u priču i ne uzima ništa zdravo za gotovo. Jednostavno, za nju je to avantura potpuno drugačijeg tipa.

Samrina prva knjiga je prva pisana forma nje same i baš zato ju je željela objaviti te time napraviti paralelu sa svim sljedećim knjigama koje u budućnosti objavi. „Uspjela sam kada sam prvu knjigu držala u rukama i gledala njene korice. Kada sam sve ono što sam tada znala i umijela stavila između te dvije stranice. Kada sam vidjela nasmijana lica i dobila srdačan pljesak nakon promocije”, prisjeća se Samra svjesna kako svaki veliki uspjeh zahtijeva trud, strpljenje, odricanja i više znanja.

Ivan Gudić

Uredništvo zadržava pravo cenzure u slučaju govora mržnje ili nepristojnog i neprikladnog govora.

Anketa