Ana Marija Fabijanić je izvođačica, dramaturginja, pjesnikinja i glumica

Umjetnica Paška
Ana Marija Fabijanić je izvođačica, dramaturginja, pjesnikinja i glumica

Ana Marija Fabijanić, odnosno Ana Paška (umjetničko ime) je izvođačica, dramaturginja, pjesnikinja i glumica. Jednom riječju- umjetnica. Trenutno predstavlja svoj glazbeni performance “Improvizije” koji objedinjuje njene pjesme, crtice iz života, glazbu i improvizaciju. U Improvizijama kroz  poeziju i glazbu se izruguje društvu, licemjerju te govori o adoloscentskoj krizi koju je proživljavala na studiju dramaturgije „ Obavijestila sam obitelj da odlazim na svojoj bicikli prema Suncu kojeg su se ljudi odrekli da bi gazili po njemu svojim bolesnim ambicijama“ rekla je tad ocu koji joj je bio i najveća podrška tijekom „psihičke krize“.

Trenutno snima album u koji će biti uključene neke pjesme koje izvodi na "Improvizijama" dodaje "Voljela bi za svaku pjesmu napraviti i glazbeni spot i na takav način stvoriti jedan vizualno-zvučni zapis koji upućuje i otkriva cijeli jedan unutarnji svijet.” 

Kada priča o svojim početcima kaže da je već u sedmom razredu osnovne škole prvi puta bila na dvotjednoj glumačkoj radionici u Italiji te redovito polazila razne izvođačke, kazališne i vokalne radionice koje su se održavale u Mostaru, Istri, Zagrebu, Sloveniji, Češkoj, Londonu i mnogim drugim gradovima. 

Sve je to utjecalo na stvaranje njenog osobnog izvođačkog jezika, poetike i estetike koja je prisutna u njenim izvedbama. “Unutar zapisanih riječi na sceni se rađa glazba, koju svirajući nekoliko instrumenta, improviziram ovisno o trenutnim emocijama“, govori Paška.

Osim toga napravila je nekoliko kratkih glazbenih filmova "CilinDAR" , "Mliječni put" i "Tutasputa".

Performance “Slikovnica od pidžame” premijerno je izvela u Gradskom kazalištu mladih Split. Sličan projekt napravila je pod nazivom „JaMajka dream“ koji se također sastojao od predstave i knjige istoimenog naziva, također sastavljene od njenih crteža i pjesama pisanih u rukopisu. Projekt je posvećen iskustvu majčinstva. 

Ana-Marija je još za vrijeme studija surađivala sa češkim nezavisnim kazalištem Teatro Continuo, na čijim je ljetnim projektima dvaput sudjelovala, što je dosta utjecalo na nju kao autoricu, u smislu da su joj se pojavili konkretniji obrisi ideje kazališnog laboratorija, o kojem je govorio veliki kazališni teoretičar Grotowski.
 
Događanja koja povezuju glazbene priče su improvizacija, pa je tako svaka predstava nova i drugačija, a originalna scenografija i kostimi također su dio identiteta svakog glazbenog performansa.. O iskustvu studiranja na Akademiji  dodaje. “Akademija mi je puno toga dala. Tu se nagomila mnogo informacija koje moraju proći kroz filter vlastitog iskustva. Iako sam završila osnovnu glazbenu školu za klavir te sam samouka u učenju sviranja gitare, harmonike i još nekoliko instrumenata, u jednom momentu sam došla do toga da  ne želim izvoditi samo tuđe stvari, prvo iz poštovanja prema drugim autorima, a kao drugo, u meni samoj ima toliko pjesama, svugdje oko mene su glazbene priče.“ kaže Ana.

Maja Ljilja
 

Uredništvo zadržava pravo cenzure u slučaju govora mržnje ili nepristojnog i neprikladnog govora.

Anketa

Koji medij najčešće pratite?

Mišljenje

doc. dr. sc. Marko Odak, prodekan za nastavu Filozofskog fakulteta
Studentski radio Live streaming
KLIKNI I
SLUŠAJ
Konekcija nije uspostavljena
Studentska
televizija
(youtube
channel)
Studentski
prilog
večernjeg
lista